اصول اولیه طراحی صفحات وب

دوشنبه 13 بهمن 1399
9:27
شیما


طراحی صفحات وب باید به گونه ای باشد که کسب و کار و صاحب آن را با یکدیگر به تصویر بکشد و از هم متمایز نکند. باید مؤلفه هایی که در قالب طراحی سایت استفاده می شوند به گونه ای باشد که صاحب کسب و کار را طوری به تصویر بکشد که در کنار آن، اهداف، دید کلی و پیام و فعالیت برند و کسب و کار را نیز به خوبی مشخص کند.

تقریبا 2 میلیارد وب سایت در سطح اینترنت وجود دارند و اگر یکسری تشابهات بین برخی وب سایت ها مشاهده می کنید بخاطر این است که آنها از قالب های آماده طراحی صفحات وب استفاده می کنند. این قالب های وب سایت قابل دانلود بوده و از قبل ساختار و صفحه بندی آنها تعیین شده است.
با اینکه استفاده از این روش برای راه اندازی یک وب سایت، ساده، سریع و راحت است اما یک ویژگی بسیار مهم طراحی صفحات وب را ندارد: منحصربفرد بودن یا اختصاصی بودن.
یکی از چالش های طراحان وب حرفه ای این است که طراحی را برای صاحب وب سایت به تصویر بکشند که یونیک باشد. هر مؤلفه ای باید در طراحی وب سایت استفاده شود. یک کسب و کار، سازمانی متشکل از نیروهای انسانی با عقاید و ارزش های اصلی مشترک برای رسیدن به اهدافی است که برای آینده به تصویر کشیده شده است.

طراحی سایت فروشگاهی

فرایند طراحی صفحات وب

اعضای تیم ما، خود را بهترین افراد در این زمینه می دانند چرا که هنگام طراحی پا را فراتر از محدودیت ها و مرزهای مشخص شده گذاشته در عین اینکه به استانداردها و قوانین طراحی نیز احترام می گذاریم. ما در شرکت طراحی سایت رایان طبق یکسری تئوری ها، دستورالعمل ها و اصول طراحی عمل می کنیم که پایه و اساس فعالیت های ما را تشکیل می دهند.
همیشه تیم ما قبل از اینکه فرایند طراحی صفحات وب را شروع کند به دو شکل، تحقیقات خود را انجام می دهد و سپس براساس یافته ها، فرایند طراحی را استارت می زند. این دو شکل تحقیقات و بررسی عبارتند از: فرم تجربی و فرم شهودی.

تحقیقات به شکل تجربی

در تحقیقات تجربی قبل از طراحی صفحات وب، بسته به نوع کسب و کار و صنعت حیطه فعالیت مشتریان، ما به جمع آوری اطلاعات مرتبط، داده های بروز و سایر فرم های ورودی های قابل استفاده و ارزیابی آنها می پردازیم. ضمنا ما از بهترین روش های طراحی وب استفاده می کنیم که به نوبه خود نیاز به تحقیقات جداگانه ای دارند.
وقتی به درک عمیق تری از ماهیت شرکت تجاری مشتریان می رسیم، در مورد صنعت حیطه فعالیت آنها آنالیز جامعی انجام می دهیم و این شامل بررسی وب سایت های مربوط به نزدیکترین رقیبان این مشتریان هم هست. با بررسی هر یک از مؤلفه هایی که در طراحی صفحات وب آنها بکار رفته و شباهت هایی که وجود دارد نکته برداری های لازم را انجام می دهیم. شرکت طراحی وب سایت
حتی اکانت شبکه های اجتماعی رقبای مشتریان خود را هم بررسی می کنیم تا ببینیم چه همخوانی یا تشابهی بین طراحی آنها با وب سایت این افراد وجود دارد.

تحقیق شهودی

در این مرحله که قبل از طراحی صفحات وب انجام می دهیم سعی می کنیم روی شخصیت مشتریان تمرکز کنیم که خیلی شبیه به رویکرد KYC یا مشتری خود را بشناس (Know Your Customer) می باشد. هدف ما این است که مشتری را بشناسیم، بفهمیم هدفش چیست؟ چطور وارد این صنعت یا کسب و کار شده است و چه عواملی سبب افزایش انگیزه آنان می شود؟

هدف کلی ما این است که با خصوصیات ذاتی مشتریان آشنا شویم چرا که شخصیت آنان باید در تک تک صفحات وب سایت به چشم بخورد. حتی بخش های مختلف وب سایت نیز باید نمایانگر این مورد باشند. یعنی وقتی یک بازدید کننده طراحی سایت را می بیند و محتوای آن را می خواند، دقیقا باید متوجه شود که صاحب این کسب و کار چه نوع تیپ شخصیتی دارد. طراحی وب سایت شرکتی
مثلا مؤلفه هایی مثل رنگ، فضاها، زوایا، خطوط و محتوا به بازدید کننده سایت ایده هایی در مورد تیپ شخصیتی صاحب وب سایت می دهد. لذا بازدید کننده سایت با توجه به نوع تعاملی که با طراحی صفحات وب پیدا می کند و بازخوردی که نسبت به محتواها نشان می دهد و با تکیه بر درک و بینش شخصی خود می تواند تصوری در مورد صاحب کسب و کار داشته باشد

5 سبک محبوب طراحی صفحات وب

با توجه به اینکه سبک های بسیار زیادی جهت طراحی صفحات وب وجود دارند اگر بخواهیم به تک تک آنها بپردازیم و به طور خلاصه وار هم هر کدام را توضیح دهیم باید یک کتاب بنویسیم!
هدف این مطلب این است که در مورد نحوه انجام پروسه طراحی و انتخاب بهترین گزینه ها ایده بگیرید. با خواندن این مطلب به درک بهتری از نحوه کار یک طراح وب حرفه ای خواهید رسید و اینکه وقتی قصد دارید با چنین افرادی برای وب سایت خود همکاری داشته باشید، چطور باید رفتار کنید.
در این قسمت به معرفی 5 مورد از محبوب ترین سبک های طراحی صفحات وب می پردازیم و در نهایت رویکرد خودمان را جهت طراحی وب سایت برای مشتریان بازگو خواهیم کرد.

1- سبک Illustrative

سبک Illustrative یا نقاشی و طراحی صفحات وب، یک نوع شیوه کاملا بصری است که در آن از نقاشی به عنوان ابزار اصلی کمک گرفته می شود که طراحان گرافیک و هنرمندان ما برای تبادل ایده نمونه هایی از آن را با صاحبان کسب و کار به اشتراک می گذارند تا به بهترین نتیجه برسند.


[ بازدید : 251 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]