دوربین مداربسته شیراز

سه شنبه 16 دی 1399
9:47
شیما

دوربین مداربسته شیراز یکی از خدمات شرکت مهر تجارت برای هموطنان عزیز ساکن در شهر شیراز است. شیراز بزرگترین کلان شهر جنوب ایران به حساب می آید که به عنوان مرکز صنعتی، تفریحی و توریستی استان های جنوبی شناخته شده است. همین موضوع باعث شده است که ارگان های مختلف خدماتی و اداری در بخش های مختلف صنعت، پزشکی، بانک ها و .. در این شهر به شدت گسترش یابد. شهر شیراز از قدمتی چند هزار ساله برخوردار است و از نظر تاریخی پایتخت اولین امپراطوری جهان ( هخامنشیان) نیز به حساب می آید، شهروندان شیراز امروز نیز از تمدن کهن خود چراغ راهی ساخته اند تا بتوانند در قرن بیست و یکم همراه با تکنولوژی های روز دنیا یک شهر مدرن و زیبا برای زندگی بهتر و با کیفیت همه ساکنین این شهر ایجاد کنند.

همان طور که در بالا اشاره کردیم با گسترش اماکن عمومی و دولتی در هر شهر نیاز به سیستم های نظارت تصویری و نصب دوربین های مداربسته به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل می شود. شیراز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در سالهای گذشته شاهد گسترش نصب سیستم های نظارتی و دوربین های مداربسته در اماکن مختلف شهر شیراز بوده ایم.


در این مقاله برند ها و تکنولوژی های مختلفی که در صنعت دوربین های مداربسته حفاظتی در شیراز مورد استقبال قرار گرفته است را به شما معرفی کنیم.

دوربین مدار بسته هایک ویژن

هایک ویژن برندی مطرح در سطح جهانی در زمینه دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی است که در سال 2001 یک فعالیت خود را به شکل محدودی در کشور چین آغاز کرد اما به دلیل پتانسیل های جمعیتی و تولیدی کشور چین به سرعت میزان تولیدات و کیفیت محصولات این شرکت رشد چشمگیری را تجربه کرد. این شرکت، امروز یکی ازشرکت های معتبر در زمینه تولید تجهیزات حفاظتی در دنیا به حساب می آید و محصولات آن به بیش از 80 کشور دنیا صادر می شود.

از نظر تکنولوژی های استفاده شده برای تولید دوربین مداربسته، شرکت هایک ویژن یک از بهترین تولیدکنندگان دوربین مدار بسته و سیستم های امنیتی با تکنولوژی HD-TVI در جهان است. کیفیت بالا به همراه قیمت اندک از مهمترین استراتژی های این شرکت برای نفوذ در بازار جهانی بوده و هست . به عبارتی دقیق تر اگر چه این شرکت در سالهای اولیه فعالیت خود با مشکلات عدم کیفیت لازم محصولات روبرو بود اما در نزدیک به دو دهه فعالیت این شرکت توانسته است علاوه بر اینکه خود را به استاندارد های تولیدی در سطح جهانی برساند، قیمت محصولات خود را نیز نسبت به رقبای خود کاهش دهد و در نتیجه امروز هر مدل دوربین مداربسته را با کیفیت بالا و قیمت مناسب می تواند با نام برند هایک ویژن در بازار تهیه کنید.

گفتیم که کیفیت بالا و قیمت مناسب دو رکن اساسی محصولات هایک ویژن است اما این تنها ویژگی شرکت هایک ویژن نیست. استفاده از نوآوریهای خلاقانه برای تعیین مسیر آینده صنعت دوربین های مداربسته از دیگر موضوعاتی است که این شرکت در سالهای اخیر به آن توجه ویژه داشته است. برای مثال هوشمندسازی دوربین های مدار بسته یکی از این موارد است. قابلیت هایی نظیر Line crossing و Intrusion Detection که برای جلوگیری از ورود افراد به مناطقی خاص استفاده می شود، تکنولوژی People Counting که برای اطلاع از آمار ورود افراد به یک مکان مناسب است، استفاده از تکنولوژی Darkfighter برای امکان مشاهده تصاویر با کیفیت در شب، استفاده از قابلیت Heat Map برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد تمرکز جمعیت در یک مکان، تکنولوژی قابلیت تعقیب هوشمند یا Smart Tracking برای ردیابی سوژه ها و … از جمله ابداعات و نوآوری هاییست که این برند چینی در سالهای اخیر به بازار ارائه کرده است. هایک ویژن به عنوان یک برند بین المللی در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است در شهر شیراز نیز وقتی صحبت از دوربین مداربسته شیراز می شود یکی از برندهای پرکاربرد در این شهر را برند دوربین مداربسته هایک ویژن تشکیل می دهد.


بیشتر بخوانید: دوربین‌ مداربسته تحت شبکه بهترین دوربین‌ مدار بسته دوربین حرارتی

از سوی دیگر ابداعات جدید این شرکت هیچ گاه باعث افزایش هزینه های سرسام آور و تحمیل قیمت های هنگفت به مشتریان نشده است، برای مثلا هایک ویژن توانسته است با تولید تراشه های اختصاصی و استفاده از تکنولوژی هیبریدی هزینه های مشتریان را در استفاده از نوآوری های جدید در دوربین های مداربسته را کاهش دهد.

بگذارید جمع بندی دقیق تری از برند هایک ویژن به صورت خلاصه داشته باشیم::

1- در محصولات هایک ویژن از تراشه های الکترونیکی فوق پیشرفته شرکت آمریکایی Ambrella استفاده شده است.

2-کاهش قیمت تمام شده محصولات نسبت به دیگر برندها

3-استفاده از تکنولوژی هیبریدی (به کمک تکنولوژی هیبریدی آن دسته از مشتریان که زیرساخت سیستم آنالوگ دارند می توانند در صورت تمایل از دوربین های IP استفاده کرده و از قابلیت دوربین تحت شبکه بهره مند شوند.)

4-افزایش قابلیت دید در شب دوربین های مدار بسته با همکاری شرکت آلمانی Osram و استفاده از تکنولوژی Exir

5-استفاده از لنزهای منحصر بفرد اولسن در دوربین ها که یکی از سه تولید کننده برتر لنزهای اپتیکال در سطح جهانی است.

6-استفاده از کابل های POC برای انتقال جریان الکتریکی و اطلاعات تصاویر بر روی یک کابل واحد که تا 1200 متر برد دارد.

7-قابلیت تشخیص چهره که در بعضی از مدل ها با تکنولوژی هوش مصنوعی ادغام شده و سبب افزایش بازدهی تشخیص چهره شده است.

8-هوشمند سازی دوربین ها با استفاده از تکنولوژی های crossing, Intrusion Detection People Counting, Darkfighter , Heat map ,

دوربین مداربسته داهوا

شرکت داهوا یکی دیگر از برندهای معتبر در سطح جهان است که سهم قابل توجهی از بازار دوربین های مداربسته و دیگر تجهیزات حفاظتی را به خود اختصاص داده است. به نظر بسیاری از کارشناسان حوزه دوربین های مداربسته شرکت داهوا یکی از بهترین و پرقدرت ترین تولید کنندگان دوربین مداربسته در جهان به حساب می آید. این شرکت فعالیت خود را از سال 2002 آغاز کرده است و امروز سهم قابل توجهی از بازار اروپا، آمریکا و آسیا را به خود اختصاص داده است. در خصوص نصب دوربین مداربسته شیراز نیز می توان گفت که برند داهوا یکی از پر استفاده ترین برند ها در شهر شیراز به حساب می آید.
استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا در شرکت داهوا باعث شده است است که این شرکت یکی پیشتازان صنعت نظارت تصویری هم در بخش سخت افزار و هم در بخش های نرم افزاری به حساب آید. برای اثبات این ادعا کافیست که به این اعداد و ارقام در شرکت داهوا توجه کنید.

در حال حاضر شرکت داهوا دارای چهار مؤسسه تحقیقاتی با عناوین مؤسسه فناوری پیشرفته، مؤسسه Big Data، مؤسسه Chip و مؤسسه Video Cloud است که دراین موسسات بیش از ۶۰۰۰ مهندس و کارشناس فنی تحقیق و توسعه بر روی فناوری‌های روز در هوش مصنوعی ،IoT ، Cloud services، ویدئو، امنیت سایبری و دیگر فناوری‌ها فعالیت می کنند.

این شرکت توانسته است تا سال 2019 بیش از 900 اختراع را به ثبت برساند. طبق گزارش IHS در سال ۲۰۱۵، شرکت داهوا رتبه دوم دنیا در داشتن بیشترین سهم از بازار نظارت تصویری را از آن خود کرده بود این رقم در سال 2019 به رتبه یک نزدیک تر شده است و پیش بینی می شود تا سال 2025 داهوا بیشتری سهم بازار را ازآن خود کرده باشد.

در عین حال، داهوا نخستین شرکت امنیتی چینی است که استاندارد فناوری جهانی HDCVI را اجرا می کند. استاندارد. HDCVI یک فناوری انتقال تصویر با وضوح بالا(HD) از طریق کابل کواکسیال است که امکان انتقال تصاویر HD را با برد طولانی و با هزینه کم فراهم می‌کند.


تکنولوژی HDCVI سیگنال ویدئویی را تعدیل کرده و سپس آن را با اتخاذ روش دامنه محور و مدوله‌سازی تربیعی انتقال می‌دهد. این فناوری از تداخل CVBS جلوگیری کرده و سیگنال میزان روشنایی را به‌طور کامل از سیگنال میزان رنگ جدا کرده و از این طریق کیفیت ویدیو را بهبود می‌بخشد. نکته مهم در خصوص این فناوری این است که شرکت داهوا به عنوان مخترع و صاحب امتیاز اختراع فناوری HDCVI، این فناوری را به عنوان یک استاندارد جهانی آزاد معرفی نموده، و هر شخص ثالثی از جمله تولیدکنندگان رقیب نیز به این فناوری دسترسی دارند.
در حال حاضر شرکت داهوا انواع مختلفی از دوربین های مداربسته با تکنولوژی HDCVI، دوربین های مداربسته چرخشی و حرارتی، دوربین مداربسته IP، دوربین های مدار بسته لامپی، دستگاه های DVR، NVR، XVR، لوازم جانبی، انواع دزدگیرهای اماکن با قابلیت یکپارچگی با سیستم های دیگر، آیفون های تصویری و بی سیم، تولید و به بازار مصرف عرضه می کند.
خانه های هوشمند یکی دیگر از ابداعاتی است که توسط این شرکت با ارائه پکیجی از تولیدات آن شرکت با قابلیت برنامه ریزی به مشتریان عرضه شده است. همچنین جهت حفاظت از محیط های بزرگ و گشت زنی در مناطق نیز اقدام به تولید بهپاد کرده است.

در بالا به دو غول تکنولوژی دوربین های مداربسته و تجهیزات حفاظتی اشاره کردیم و از تولیدات مختلف این دو شرکت چینی که بخش بزرگی از بازار ایران را نیز تحت سیطره خود دارند نیز صحبت کردیم. در ادامه این مقاله می خواهیم به دو نوع دوربین مداربسته و یا بهتر است بگوییم دو تکنولوژی پر کاربرد دوربین های مداربسته که در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است صحبت کنیم. دوربین های مداربسته وایرلس و تکنولوژی AHD در دوربین های مداربسته.

دوربین های مدار بسته وایرلس

قیمت مناسب دوربین های مداربسته وایرلس به دلیل عدم نیاز این دوربین ها به سیم کشی و نصب آسان آنها است. همین موضوع باعث شده است که دوربین مداربسته وایرلس برای منازل و فروشگاه ها به شدت بصرفه باشد و از محبوبیت ویژه ای در میان عموم مردم برخوردار شود.

اتصال این دوربین ها به گیرنده تصاویر همانطور که گفتیم بصورت بیسیم انجام می شود. همین موضوع باعث می شود که نصب این دوربین ها زیرساخت های سیم کشی لازم نداشته باشد و آسیبی به نمای ساختمان ها نیز وارد نشود.
دوربین های مداربسته وایرلس یا بی سیم به دو گروه تقسیم می شوند:
1- دوربین های مداربسته ای که جهت انتقال تصویر بر روی گوشی توسط امواج وای فای (WIFI) به مودم متصل می گردند. این دوربین های مداربسته برای ضبط تصاویر نیازی به DVR مجزا نداشته و تصاویر در حافظه ای که درون دوربین تعبیه شده است ضبط می گردد. این دوربین های مدار بسته در بازار به دوربین های مداربسته وای فای معروف می باشند.
2- دوربین های مداربسته ای که جهت اتصال دوربین به DVR نیاز به سیم کشی نداشته و بصورت بی سیم یا وایرلس به دی وی آر متصل می شوند. این دوربین های مداربسته در بازار به دوربین های مداربسته وایرلس معروف می باشند.

تکنولوژی AHD در دوربین های مداربسته

AHD یا Analog High Definition تکنولوژی انتقال تصویر بر بستر کابلهای کواکسیال تا فاصله 500 متر می باشد.این تکنولوژی تا حد زیادی قادر به کاهش نویز رنگ و تولید تصویر بهتر در مقایسه با دستگاههای آنالوگ قدیمی است.
دوربین های مدار بسته با تکنولوژی AHD همان دوربین های مداربسته آنالوگ هستند با تصاویر بهینه شده که بهبود بسیار زیادی در کیفیت تصویر ایجاد شده لذا امکان تولید تصاویر با کیفیت 2 مگاپیکسل یا همان 1080p فراهم شده است.
دوربین های مدار بسته AHD انواع مختلفی دارند. مدل های دام، بالت، بند انگشتی که کیفیت تصاویر، جنس بدنه و برد دید در شب متفاوتی دارند و شما می توانید آن ها را در مدل های مختلف دوربین مدار بسته نظیر دوربین های مداربسته ای که در همین صفحه معرفی شده اند جستجو کنید.
جهت نصب و راه اندازی دوربین مداربسته AHD به دوربین های مدار بسته ای اچ دی (AHD) و دستگاه ضبط کننده یا دی وی آر (DVR) نیاز می باشد.

نکته پایانی

شرکت شبکه گستر مهر تجارت، ارائه دهنده راهکارهای حفاظتی و سیستم های امنیتی.

حوزه فعالیت شرکت مهر تجارت دوربین مداربسته، سیستم های حفاظت تصویری، سیستم های آلارم، حفاظت فیزیکی، شبکه های کامپیوتری و سیستم های یکپارچه حفاظتی می باشد. از جمله خدمات مهر تجارت می توان به مشاوره و طراحی سیستم، طراحی مناقصات، تامین کالا و خدمات، پیاده سازی و نصب تجهیزات، گارانتی کالا و قطعات، تعمیر و پشتیبانی سیستم، آموزش و بهینه سازی سیستم های موجود اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: هایک ویژن نصب دوربین مدار بسته تی وی تی


[ بازدید : 151 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]